poniedziałek, 8 lipca 2013

O włosach - początek

Jakiś czas temu wspomniałam o moim włosomaniactwie i odezwały się głosy chętne do czytania o moich włosowych perypetiach.
Jako, że druty na razie przegrywają z prozą życia (choć w tym tygodniu będę chciała skończyć i pokazać jedną rzecz), to w międzyczasie napiszę Wam, jak to z moimi włosami było.

Były sobie długie, piękne i zdrowe przez większą część życia. Dwa razy  w życiu obcięłam je na krótko - raz w liceum i potem tuż przed porodem.
Za każdym razem żałowałam, krotkie cięcie dodawało mi lat, a powrót do długich włosów był koszmarem.
Zwłaszcza, że zamarzyły mi się włosy czarne jak noc, jak u mojej mamy.  Po kilku latach farbowania odpuściłam i wróciłam do naturalnego koloru metodą zapuszczania... przez kilka lat chodziłam więc z dwukolorowymi włosami na głowie, co można zobaczyć choćby tu:





Do pielęgnacji używałam wtedy szamponu i odżywki, ciągle tej samej, bodajże Pantene, która obiecywała regenerację zniszczonych włosów w miesiąc. O ja naiwna!
Włosy rosły aż kolor zrósł całkiem i włosy jakoś tam wyglądały.

W ubiegłym roku przez przypadek trafiłam na jakieś blogi traktujące o kosmetykach a stamtąd na blogi włosomaniaczek. Poczytałam i postanowiłam, że wezmę się za moje włosy. A od mojej mamy przypadkiem się dowiedziałam, że moje włosy są w opłakanym stanie - suche, matowe,rozdwajające się, łamliwe... wyglądały jak wata. A ja przecież używałam dobrych szamponów i odżywek.:( I nie miałam świadomości, że sytuacja jest tak fatalna.
Ze zgrozą czytałam o składnikach szamponów do włosów i o skutkach ich używania.
Wiedziałyście, jak silne detergenty zawierają szampony? Siarczany (Sulfate) odzierają nasze włosy ze wszystkiego, wysuszają i niszczą. Nie wierzycie? Spróbujcie smar samochodowy z rąk zmyć płynem do naczyń i szamponem. Gwarantuję Wam, że szamponem zejdzie idealnie i szybko - o wiele lepiej niż płynem do naczyń. A włosy to nie patelnia ociekająca tłuszczem!
Co jeszcze mamy w szamponach? Silikony i polimery... to one sprawiają, że włos jest piękny, błyszczący i zdrowy.... WRÓĆ. Nie JEST a WYGLĄDA na zdrowy. Silikony i polimery zawierają cząsteczki, które szczelnie oblepiają włosy, maskując ich prawdziwy stan... włos się błyszczy a w środku umiera, bo nie docierają do niego żadne składniki odżywek, które mogłyby go poratować.
Idźmy dalej. Te oblepiacze nie tak łatwo usunąć. Żeby się ich pozbyć, trzeba sięgnąć znów po szampony z silnymi detergentami. Niektóre polimery tak silnie przylegają do włosów, że trzeba je umyć kilkanaście razy, by się ich pozbyć. W popularnych odżywkach do włosów mamy powtórkę z rozrywki - te same polimery i silikony.
Idąc za radą doświadczonych w dziedzinie pielęgnacji włosów dziewczyn, znalazłam szampon, który nie zawierał oblepiaczy a tylko silne detergenty - była to Joanna Naturia za 5 zł. Po jej użyciu zobaczyłam jak naprawdę wyglądają moje włosy. Kopka suchego siana i tyle.:(((
Jak się ratować? Olejami. Jak to olejami? Olej na włosy? Jak to potem zmyć?

Wyciągnęłam z lodówki olej lniany i zaczęłam przygodę z olejowaniem. Już za drugim razem włosy zaczęły się błyszczeć i były miękkie w dotyku. Zrobiłam nalot na drogerię i to niejedną. Bardzo trudno jest znaleźć łagodny szampon do włosów i odżywki bez silikonów. Doczytałam jednak, że włosy zamiast szamponem równie dobrze można myć... odżywką. tak, odżywki też zawierają substancje myjące, dużo łagodniejsze dla włosów niż siarczany.
Kupiłam więc:
- do mycia - balsam do włosó mrs. Potters z aloesem,
- do mycia - żel do higieny intymnej Facelle,
- odżywkę do spłukiwania Garnier avokado i masło karite
- odżywke do spłukiwania Alterra granat i aloes
- balsam bez spłukiwania Alterra granat i aloes
- odżywkę bez spłukiwania Joanna Naturia z zieloną herbatą.
- olejek dla kobiet w ciąży Babydream fur mama
- olejek alterra z trawą cytrynową.

Oczywiście wszystkie te produkty przeznaczone były do włosów. :) Z tego zestawu odrzuciłam tylko Facelle - swędziała mnie po nim skóra głowy. Nie mogłam uwierzyć, że balsam do włosów pięknie i delikatnie zmywa z włosów olej a na dodatek lekko się pieni!
W ciągu miesiąca intensywnej pielęgnacji i olejowania moje włosy odzyskały dawny blask i zdrowie. A do tego zaczęły mocniej falować:)


A o moich włosowych odkryciach napiszę następnym razem:)


12 komentarzy:

  1. Faktycznie ,o niebo lepiej niż na pierwszej fotce . Odkrywaj kochana i dziel się z nami efektami kuracji

    OdpowiedzUsuń
  2. No to czekam z niecierpliwością na następną notkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale piekny loczek:)0...a ja najgorsze tłuste plamy na ubraniu spieram.....szamponem:)) nic tak nie działa jak odplamiacz:)..bardzo mnie zaciekawiły twoje wnioski z włosami:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze warto spróbować.Włos się jeży czytając co jest w szamponach.Ja mam szampon i balsam z BIOVAXA.Kupuję w aptece.Szampon nie pieni się ale włosy sa fajne.dzięki za fajne wskazówki.Włosy masz piękne jak jedwab.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Ja tez mam jeden szampon Biovaxa, ale zawiera polimery - włosy są po nim bardzo sypkie. Używam go więc tylko czasami. Odżywek Biovaxa nie miałam, ale namiętnie używam masek - niektóre są właśnie "czyste", bez żadnego świństwa w środku - ale nie wszystkie.
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za komplement:)

      Usuń
  5. O Faccelle, czytałam,że do włosów się nie nadaje.
    Ma kwaśny odczyn, który nie służy włosom. Sama nie próbowałam.
    Ale co by tu nie pisać, masz cudne włosy !
    Sama takich długich w życiu nie miałam.
    ... sama sobie ostatnio zaaplikowałam dawkę specyfików, ale raczej na łysienie.
    Farbowanie włosów, niby dobrymi specyfikami u fryzjerek, wciąż doprowadza moje włosy do ruiny. Totalnych przerzedzeń...


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Kopiuję Twoją listę i gnam na zakupy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A włosy masz rzeczywiście piękne - aż się proszą o mizianie ;-)

      Usuń
  7. O temat na topie ... też podążam tym tropem ... Od miesiąca mam hopla z przerzutką na punkcie włosów ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale Kudłate Stworzenie:)) Cudnie kudłate!!

    Hmmm, to może napisz coś jeszcze dla tych , którym włosy się przetłuszczają!!
    Proszę!!
    ;))

    OdpowiedzUsuń